Studentský tým eForce Prague Formula v Praze představil novou autonomní elektroformuli CTU.25. Tým studentů a studentek, Fakulty elektrotechnické a Fakulty strojní, monopost vylepšil a vyladil v souladu s pravidly nejprestižnějších závodů v Evropě. Chce tak navázat na loňskou sezónu, která pro eForce byla velmi úspěšná. Nová formule je tak oproti loňskému modelu o 20 kilogramů lehčí. Záměr, aby vážila méně než 190 kilogramů, se vydařil. Výrazně k tomu přispělo nové pohonné ústrojí i akumulátor, které kapitán týmu vypíchl jako nejvýraznější změny. „Současný akumulátor umí rekuperovat až 120 kilowattů. Na klasickém závodě v kategorii endurance (vytrvalost) tak nepotřebujeme brzdit mechanickými brzdami, protože většinu energie budeme schopni zrekuperovat a vrátit zpátky do baterie. Tím pádem je akumulátor i výrazně lehčí,“ popsal Jan Cába. „K tomu jsme optimalizovali systém chlazení a vyvinuli nové casingy na motor. To je také významný posun,“ dodal kapitán.
Tým musí rychle reagovat na požadavky organizátorů závodů, které se každoročně mění. Jednou ze zásadních změn pravidel je například zákaz aktivní aerodynamiky na odsávání vzduchu zpod auta. „Zákaz byl vydán až koncem roku 2024. V tu dobu jsme tak ještě museli upravit design naší formule a pozměnit celý aerodynamický balíček. Vylepšit přední křídlo, vyrobit komplexnější prvky, abychom mohli celkový přítlak dorovnat tím, že už sice nemáme aktivní aerodynamiku, ale komplikovanější dílčí aeroprvky,“ vysvětlil Jan Cába. Podotkl, že šlo o velký zásah, ale tým ho zvládl, protože s tímto vývojem částečně počítal.